Friday, February 11, 2011

Geliga Siput / Buntat Siput

Salam and Happy New Year . . .
Salam dan Selamat Tahun Baru . . .

di sini saya sekadar ingin berkongsi tetand sesuatu yg luarbiasa dengan kawan2 yg se angkatan dalam hal ini - Satu Batu Permata yg dulunya milik Arwah Ibu saya . . .

just wanted to share something extraordinary with friends alike - a precious stone that was once belong to my late mother. . .


This special stone is called ' Geliga Siput ' [ i called it Batu siput = Snail Stone ]

Batu Istimewa ini lebih d kenali sebagai ' Geliga Siput ' [ saya panggil Batu Siput ]


Why i said it's special? Because this stone belongs to the Gems family and is believed to have came from the " OTHER WORLD " . . . .

Kenapa saya kata ianya Istimewa? Kerana batu ini termasuk dalam golongan Geliga dan d percayai berasal dari " Alam Ghaib "


Do i believe it? i know for sure that this one came from an empty pocket of a Traditional Medicine man that used to came to our house when i was in kids age.

Tak Percaya? yang pasti saya tahu batu ini datang dari poket kosong baju kemeja seorang bomoh yang selalu bertandang ke rumah kami semasa saya kecil dahulu.


currently i'm seeking experts opinion on the Good and Bad of the Gems and I would really appreciate it if anyone can help me with it . .

Buat masa ini, saya mencari pendapat pakar tentang kebaikan da keburukan Batu ini dan saya amat menghargainya sekiranya ada sesiapa dapat membantu. . .

2 comments:

  1. Bila ditanya pada orang, banyak pula khasiat tentangnya tapi kebanyakannya, rata2 memberitahu untuk pengasih la .. pengasih umum gitu, saya ada sebiji, baru dihadiahkan orang .. ada bulatan bulat kat tengah, tuan yang bagi tu letak batu tu bersama padi .. sampai skrg sy biar cmtu jer ..

    ReplyDelete
  2. tq Faisal . . .

    saya masih menyimpan cincin dan batu ni beserta beberapa jenis batu lagi,
    buat simpa je lah . . . .

    ReplyDelete